SLANG!




Slang som kan komma till avnändning:




walla

jag svär på/vid gud på arabiska
används ofta av muslimer


-jag slog ahmed
-säg walla
-walla !!
 

gönul

Tjejmustasch

-"HAHAHA!!!"
-"Vad är det?"
-"Såg du inte den där tjejens gönul? Den va ju hur fet som helst!"
 

mecka en zuttla

Rulla en joint
Rulla en spliff
Rulla en ciggarett (med saker i ;))


- Ey ramjar, ska vi dra mecka en zuttla?
- Aa mannen!

4     0

fiskfitta

En kvinnas underliv som har en ofräsch odör. Luktar som fisk helt enkelt. Kan bero på för mycket eller för lite tvättning med tvål.

-Kalle har du gått ner på Beata än?
-Näe. Fyfan var där och snoka men det stank fiskfitta asså.

para

pengar på invandrarslang

eyy, ge mig para!
(Ge mig pengarna)
 

bazza

Mindre rumsren synonym för "ha sex/knulla".
Används ofta (men inte alltid) i förolämpande syfte.
Turkiskt låneord som hörs mest i förorten.


"Vi kommer bazza er" = Vi kommer spöa er stort (t.ex innan en fotbollsmatch)
"Jag ska bazza din gött" = Jag ska knulla dig i röven
"Han bazzar runt med alla" = Han ligger med alla
 


dabba

slå ner någon, ge någon stryk

"Ey jag kommer dabba dig!"
"Tvinga mig inte ge dig dabb"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0